woensdag 18 april 2012

Event Art-Specially 14-15 april 2012

De test met het transfer papier die we niet hebben gebruikt bij de workshop. Maar ik wel heb laten zien.

Hier haal je eerst het schutvel eraf, blijft er een dun laagje over waar je op gestempeld hebt, en strijk je het met het stempelwerk boven op de stof.

Voordeel je teksten komen niet in spiegelbeeld, nadeel je hebt altijd een achtergrond die wit is of je kleurt de achtergrond ook in met inkt.

En je ziet de stof er niet doorheen.

Ook zul je het altijd met een vorm uit moeten knippen.Of heel erg precies langs de randen.


De inkt wordt niet zoals bij de andere opgesloten in het gesmolten transfer laagje , maar ligt er boven op.

Daardoor is de kans groter dat het vervaagd in de was.


Maar de resultaten vallen mij niet tegen.


Opvallend weer is dat de colorbox pigment en crafters van colorbox niet erg goed houden (en door de hitte van lichtrood naar oranje kleuren).

Maar de colorbox chalk doet het weer super goed.

Ook de distress stain is hier nog slechter (lijkt mij logisch)


Welke kleuren het beste houden (voor zover ik kan beoordelen) is:

colorbox chalk, staz-on , india ink black, clearly better (een inkt die ik nog niet kende) , vivid, versafine, acient page

Maar ook sei, adirondack, distress, memories, versamagic, artnic vallen niet tegen.

Memento , een mooie intens zwarte kleur valt mij tegen, had ik niet verwacht. Het intense zwart is eraf.


Maar geen enkele inkt liep uit, wat al weer heel bijzonder is !


Ik heb weer voorgewassen katoen gebruikt (ivm pap)

handwas met “robijn color”.

En ook nu wil ik weer benadrukken , ik weet niet hoe het na 100 keer wassen er uit ziet, en of er verschil zit in verschillende kleuren.


met vriendelijke groet, Grietje



Geen opmerkingen: