dinsdag 1 mei 2012

Er kwam een bericht dat het stransfer papier niet werkte op t-shirt stof, en het na 3 keer wassen helemaal gescheurd was en lelijk en vaal.
Nieuwsgierig geworden , heb ik ook zelf de test maar even gedaan.
Hoe heb ik het behandeld...

ten eerste t-shirt van 100% katoen , en niet elastisch
inkt die ik gebruikt heb: colorbox chalk
Gewassen in de wasmachine 3x fijne was 30 graden met Robijn color.
Ook ivm. het uitelkaar trekken van de stof het beschermt  in een waszakje gewassen.

Dit zijn de resultaten: de foto's zijn qua kleur niet allemaal gelijk, maar het is denk ik goed te zien dat de inkt houdt, en er geen scheuren zijn ontstaan.

transfer op t-shirt



na 1 x wassen


na 2 x wassen

na 3 x wassen



 Dus mijn conclusie is dat het wel degelijk kan , maar je zult enkele maatregelen moeten treffen.
Geen elastische stof ( en al helemaal niet als het zonder waszakje gewassen wordt) dan scheurt het dunne transfer laagje in het geweld bij het draaien met andere was.(rekt de stof uit, en trekt het transfer kapot)
Niet te heet en voorzichtig behandelen , ook geen wasmiddel met bleek gebruiken.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Veel plezier met transferen !
















Geen opmerkingen: